De rol van de ambassadeur

Taken

  • Welkom heten nieuwe gebruikers. In de Whatsapp-groep laten bestuurders weten wanneer ze iemand hebben toegelaten tot de community. Op basis hiervan stuurt een van de ambassadeurs een privéberichtje naar de nieuwe gebruiker om hem/haar welkom te heten. De community manager maakt hiervoor een template die ze kunnen gebruiken. Zodra dit is gebeurt, laat deze ambassadeur dit weer weten in de WA-groep zodat niet iedereen dit dubbel hoeft te doen.
  • Reageren op eerste bijdrage. We hebben het zo ingesteld, dat wanneer een nieuwe gebruiker voor het eerst een vraag stelt of iets deelt in de discussies, dat alle ambassadeurs hiervan een bericht krijgen in de mail. Het is cruciaal dat er snel een reactie volgt op zo’n eerste bijdrage, omdat uit onderzoek blijkt dat na een uur de kansen dat iemand nog terugkeert al met de helft zijn geslonken als de vraag onbeantwoord blijft. Degene die een reactie geeft op deze eerste bijdrage, laat dit vervolgens ook weer weten in de whatsappgroep, om dubbelingen en te veel werk te voorkomen.
  • De ambassadeurs zitten allemaal in de Whatsapp groep voor ambassadeurs

Privileges

  • Deze leden hebben een belangrijke status voor de BVK. Zij zullen dus ook vaak naar voren worden geschoven als experts. De BVK zal er alles aan doen hen te helpen bij hun persoonlijke profilering.
  • Ze krijgen een gratis lidmaatschap aangeboden voor de BVK
  • Ze krijgen met regelmaat leuke goodies 
     

Wil je ook ambassadeur worden? Vul dan even onderstaand formulier in. De communitymanager neemt op basis hiervan zo snel mogelijk contact met je op.